Setkání Turistických informačních center 2024

  1. května proběhlo setkání s kolegy z Turistických informačních center a destinačních oblastí přímo „pod lízátky“ v nově zrekonstruované Malšovické aréně, kde sídlí FC Hradec Králové. Pro kolegy jsme měli připravené propagační materiály na novou sezónu. Proběhla prezentace centrály, informace o aktualitách z odboru cestovního ruchu a kultury i krásné příklady dobré praxe z TIC. Zbyl i čas na dotazy, plánování užší spolupráce a prohlídku nového fotbalového stadionu.

Příprava na setkání „íček“ začínala již den dopředu, kdy jsme v Malšovické aréně připravovali pro každého propagační časopisy, letáky a brožury. Například oblíbený časopis Ahoj Rodino, leták od odboru dopravy o cestování vlakem, naši novou brožuru o Československém opevnění a cyklobusové mapy pro letošní rok.

Ráno všechny přivítala organizační managerka Malšovické arény paní Soňa Suchá a ředitel Královéhradecké krajské centrály cestovního ruchu pan Martin Soukup. Jako první dostal slovo pan Martin Karas z odboru cestovního ruchu a kultury, pohovořil o plánech, spolupráci a zapojení kolegů z informačních center. Poté proběhla prezentace centrály, v níž Martin Soukup mluvil o náročnéle úspěšné konferenci Travel Trade Days, která proběhla na konci dubna. Jejím cílem byl rozvoj zahraniční turistiky v našem kraji. Vedoucí marketingového oddělení Královéhradecké krajské centrály cestovního ruchu Lucie Rolová seznámila účastníky s plány centrály na propagaci kraje, novou online hrou Po stopách tradičních řemesel. Lucie Hučíková pohovořila o významu regionální filmové kanceláře a Andrea Šipošová odprezentovala nový vizuál a inovace v SEO a technologií, využití umělé inteligence na webu hkregion.cz. Pak nastala zábavnější část, kdy si všichni mohli ověřit své znalosti o našem kraji prostřednictvím platformy Kahoot. Autorkou zábavně naučné vložky byla Adéla Štěpová z centrály.

 Po výborném obědě pokračovaly příklady dobré praxe. To, že cestování může být pro kohokoliv, nám ukázaly kolegyně z TIC Trutnov. Ty vymysleli unikátní brožuru pro nevidomé, která kromě textu o městě v Braillově písmu obsahuje i „hmatáky“. To jsou významné stavby Turnova vytištěné ve 3D v bodech, tak aby si je mohli nastudovat a představit právě slabozrací. Do budoucna plánují brožuru rozšířit o další významná místa z Krkonoš a Podkrkonoší. Zástupci TIC Kusk Miroslava Kopecká a Vlastimil Šimek ukázali novinky z Kuksu, plánovaný e-shop s regionálními produkty. Dozvěděli jsme se také o možnostech ubytování v autentické Jeschkeho vile a jak může PPC reklama na Googlu úspěšně pomoci s prodejem pobytů v zimní sezóně. Setkání bylo zakončeno zajímavou prohlídkou zrekonstruované fotbalové arény. Paní Suchá nás provedla od šaten pro hráče, přes hřiště až po skyboxy a salonky. Dozvěděli jsme se o bezpečnostních novinkách na stadionu, které mají pomoci eliminovat nevhodné chováním fanoušků, i o bezbariérových možnostech.

Doufáme, že všichni účastníci byli spokojeni, odnesli si kromě propagačních materiálů i nové poznatky a inspirace. Rádi bychom v podobném duchu pokračovali i následujících letech.