Projekty
-
Přínos / obsah produktu
Východní Čechy jsou ideálním místem pro cykloturistiku. Pro své výlety zde cyklisté naleznou rozmanité terény. Od tras v Polabské nížině Hradecka, které jsou jako stvořené pro rodiny s dětmi, až po náročné výšlapy v oblasti Krkonoš nebo Orlických hor. V tomto regionu se nachází spousta cyklostezek a zajímavých tras, ze kterých si vyberou všechny věkové i výkonnostní skupiny. Produkt propojuje spektrum přírodních i kulturních atraktivit Královéhradeckého kraje s cykloturistickým potenciálem tohoto regionu. Produkt cílí na aktivní návštěvníky, rodiny s dětmi a seniory. Hravou formou soutěže seznamuje s turistickými atraktivitami kraje.
Komponenty / skladba produktu
Soutěž je od roku 2019 pořádána ve spolupráci Královéhradeckého a Pardubického kraje pod názvem „Cyklopecky Východní Čechy“. Od jara do podzimu mohou účastníci sbírat razítka z turistických míst na hrací kartu a vyhrát některou z atraktivních cen, např. elektrokolo, horské kolo, koloběžku, víkendové pobyty a další hodnotné ceny. Hrací karta je k dostání v turistických informačních centrech v Královéhradeckém a Pardubickém kraji, je součástí Turistických novin léto/podzim, je možné si ji také stáhnout z pohodlí domova na webu www.cyklopecky.info
Pro každý ročník je připraveno 15 nových cyklistických tras, které vedou krásnou přírodou a nabídnou mnoho zajímavých přírodních nebo kulturně-historických míst ve východních Čechách. Účastníci si mohou vybírat podle náročnosti nebo podle oblastí, které chtějí navštívit. Trasy vedou jak rovinatým terénem, tak i přes kopečky a hřebeny hor. Na své si přijdou i ti, kteří mají rádi historii a muzea.
Komunikační témata – hodnota návštěvníka
V roce 2020 se na tvorbě produktu hodně pracovalo, bylo vytvořeno logo produktu, vznikly webové stránky www.cyklopecky.info a facebookový profil produktu (www.facebook.com/cyklopecky). Ve spolupráci s Východočeskou televizí byla natočena série pořadů, které představily všechny trasy ročníku 2020. V dalších letech chceme produkt propagovat formou sponzorovaných příspěvků na sociálních sítích a také formou reklamy v TV pořadech. Zároveň chceme vytvořit aplikaci, která ulehčí soutěžícím orientaci v regionu a získávání razítek a pro mladší generaci je vhodnější. Zároveň chceme částečně zůstat u tištěné formě propagace, která je pro starší generaci schůdnější.
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu
Do tvorby produktu je zapojeno velké množství partnerů, které je každoročně obměňováno dle vytvořených tras s doporučením oblastních DMO a také MICE Královéhradeckého kraje. Na každé trase jsou dvě až tři razítkovací místa, která jsou umístěna u vybraných partnerů (informační centra, zámky, hrady, sportoviště, muzea, hotely, restaurace atd..). Partneři jsou aktivně vtáhnuti do tvorby a propagace produktu. Stálými partnery produktu pro Centrálu cestovního ruchu Královéhradeckého kraje jsou Destinační společnost Východní Čechy a Královéhradecký kraj.
-
Hory, nížiny, sedla, klikaté silničky východních Čech lákají každoročně řadu příznivců mototuristiky. Mnohé východočeské památky, muzea či objekty opevnění jsou oblíbeným cílem motocyklových nadšenců.
Abychom přilákali motocyklové turisty a předvedli jim tipy na zajímavá místa východních Čech, rozhodli jsme se vytvořit tištěného motoprůvodce.
V deseti kapitolách jsme motorkářům naplánovali trasy se zajímavými úseky a k tomu jsme přidali spoustu turistických tipů. Zpracování motoprůvodce včetně pořízení kvalitních fotografií jsme svěřili profesionálům z redakce časopisu Motocykl. S následnými úpravami a korekturami nám pomáhali partneři z turistických oblastí a měst. Zpracování tiskových dat hradil Královéhradecký kraj, tisk brožury pak Centrála cestovního ruchu Královéhradeckého kraje.Motoprůvodce byl vydán v březnu 2021 celkovým nákladem 6 000 výtisků.
Podstatná část nákladu motoprůvodců bude distribuována zájemcům prostřednictvím vybraných turistických informačních center v kraji.
V průběhu roku plánujeme všechny informace zpřístupnit na webu www.moto-vychodnicechy.cz.
-
V průběhu měsíců července a srpna 2021 proběhla on-line propagační kampaň zaměřená na představení hradů, zámků a vybraných církevních památek na území Královéhradeckého kraje.
Výsledkem této kampaně byla speciální mikrostránka, kterou si prohlédnete na tomto odkazu: native.seznamzpravy.cz/kralovehradecky-kraj-objevte-pribehy-ukryte-za-mistnimi-pamatkami/
Stránku po dobru kampaně navštívilo téměř 88 000 lidí.
Na tvorbě obsahu spolupracovala naše centrála s oblastními destinačními společnostmi.