Přínos / obsah produktu
Východní Čechy jsou ideálním místem pro cykloturistiku. Pro své výlety zde cyklisté naleznou rozmanité terény. Od tras v Polabské nížině Hradecka, které jsou jako stvořené pro rodiny s dětmi, až po náročné výšlapy v oblasti Krkonoš nebo Orlických hor. V tomto regionu se nachází spousta cyklostezek a zajímavých tras, ze kterých si vyberou všechny věkové i výkonnostní skupiny. Produkt propojuje spektrum přírodních i kulturních atraktivit Královéhradeckého kraje s cykloturistickým potenciálem tohoto regionu. Produkt cílí na aktivní návštěvníky, rodiny s dětmi a seniory. Hravou formou soutěže seznamuje s turistickými atraktivitami kraje.
Komponenty / skladba produktu
Soutěž je od roku 2019 pořádána ve spolupráci Královéhradeckého a Pardubického kraje pod názvem „Cyklopecky Východní Čechy“. Od jara do podzimu mohou účastníci sbírat razítka z turistických míst na hrací kartu a vyhrát některou z atraktivních cen, např. elektrokolo, horské kolo, koloběžku, víkendové pobyty a další hodnotné ceny. Hrací karta je k dostání v turistických informačních centrech v Královéhradeckém a Pardubickém kraji, je součástí Turistických novin léto/podzim, je možné si ji také stáhnout z pohodlí domova na webu www.cyklopecky.info
Pro každý ročník je připraveno 15 nových cyklistických tras, které vedou krásnou přírodou a nabídnou mnoho zajímavých přírodních nebo kulturně-historických míst ve východních Čechách. Účastníci si mohou vybírat podle náročnosti nebo podle oblastí, které chtějí navštívit. Trasy vedou jak rovinatým terénem, tak i přes kopečky a hřebeny hor. Na své si přijdou i ti, kteří mají rádi historii a muzea.
Komunikační témata – hodnota návštěvníka
V roce 2020 se na tvorbě produktu hodně pracovalo, bylo vytvořeno logo produktu, vznikly webové stránky www.cyklopecky.info a facebookový profil produktu (www.facebook.com/cyklopecky). Ve spolupráci s Východočeskou televizí byla natočena série pořadů, které představily všechny trasy ročníku 2020. V dalších letech chceme produkt propagovat formou sponzorovaných příspěvků na sociálních sítích a také formou reklamy v TV pořadech. Zároveň chceme vytvořit aplikaci, která ulehčí soutěžícím orientaci v regionu a získávání razítek a pro mladší generaci je vhodnější. Zároveň chceme částečně zůstat u tištěné formě propagace, která je pro starší generaci schůdnější.
Spolupráce na stanovení a rozvoji produktu
Do tvorby produktu je zapojeno velké množství partnerů, které je každoročně obměňováno dle vytvořených tras s doporučením oblastních DMO a také MICE Královéhradeckého kraje. Na každé trase jsou dvě až tři razítkovací místa, která jsou umístěna u vybraných partnerů (informační centra, zámky, hrady, sportoviště, muzea, hotely, restaurace atd..). Partneři jsou aktivně vtáhnuti do tvorby a propagace produktu. Stálými partnery produktu pro Centrálu cestovního ruchu Královéhradeckého kraje jsou Destinační společnost Východní Čechy a Královéhradecký kraj.