Přes 100 zahraničních delegátů a obchodníků objevovalo Královéhradecký kraj
Na konci dubna proběhla v Hradci Králové jedna z největších akcí na podporu příjezdového cestovního ruchu – Czechia Travel Trade Day 2024. Zástupci zahraničních cestovních agentur byli z top atraktivit i skrytých skvostů Královéhradeckého kraje nadšení.
- 77 zahraničních společností se zájmem o cestovní ruch
- 100 zástupců českých incomingových kanceláří, hotelů, destinačních managementů a dalších poskytovatelů služeb v cestovním ruchu
- 30 zemí světa
- 13 zahraničních novinářů
- 3 dny studijních cest, 12 navštívených hotelů, 13 restaurací a kaváren a 3 pivovary
Státní agentura Czech Tourism, Královéhradecká krajská centrála cestovního ruchu, Královéhradecký kraj a město Hradec Králové připravili nabitý program. Hosté se nechali unést atmosférou Středověké krčmy v Dětenicích, stočili si tradiční Hořické trubičky, obdivovali barokní areál hospitálu Kuks, plavili se po Labi v parníčcích, vyjeli lanovkou na Sněžku a v Klášteře Broumov si zkusili psát husím brkem.
V rámci akce se uskutečnily stovky schůzek zahraničních zástupců s českými obchodníky z incomingových kanceláří, hotelů i destinačních oblastí. Cílem těchto schůzek bylo představit nabídku produktů a služeb a navázat nové obchodní vztahy, které do kraje přivedou další turisty a podpoří cestovní ruch.
Czechia Travel Trade Day zakončil slavnostní galavečer v Petrof Gallery, který byl tematicky propojený s Rokem české hudby. Hosté si proto mohli poslechnout nesmrtelnou symfonickou báseň Vltava z cyklu Má vlast skladatele Bedřicha Smetany, a to v podání talentovaného klavíristy Matyáše Nováka.
Velice děkujeme všem, kteří se s námi na organizaci jakékoliv části TTD podíleli! Zvláštní poděkování pak patří agentuře CzechTourism, bez nichž by v našem kraji tato akce nevznikla a zástupcům Magistrát města Hradec Králové, kteří se do příprav vrhli po hlavě společně s námi.
Otázky pro pořadatele:
Martin Soukup ředitel Královéhradecká krajská centrála cestovního ruchu
Jak hodnotíte tuto akci s ohledem, jak byl kraj prezentován zahraničním hostům?
Myslím si, že jsme pro prezentaci kraje nemohli udělat více. Pět autobusů s téměř jednou stovkou majitelů či ředitelů zahraničních cestovních agentur i zahraniční novináři navštívili nejzajímavější místa kraje a podle jejich reakcí se jim u nás hodně líbilo.
Jak velký vidíte potencionál pro další spolupráce se zahraničím?
Již teď, několik dní po akci TTD, zahraniční agentury a CK vymýšlí balíčky, ať už napojené na pobyt v Praze nebo přímo u nás v kraji. Naše úloha byla propojit naše podnikatele v cestovním ruchu právě s těmito zahraničními agenturami, což se nám podařilo hlavně díky workshopu, který byl hlavním bodem TTD. Agentury také ocenily bohatou nabídku atraktivit v našem kraji a krásnou přírodu v kombinaci s přijatelnými cenami služeb a v tom vidím hlavní potenciál do budoucna.
Lenka Skrbková vedoucí projektového oddělení Královéhradecká krajská centrála cestovního ruchu
Stala jste se jedním z odborných doprovodů po kraji pro naše zahraniční hosty, jak jste si tuto roli užila?
Ráda jsem se ujala odborného doprovodu po Královéhradeckém kraji pro naše zahraniční hosty. Svoji roly doprovodu jsem si moc užila a zároveň zavzpomínala na své předchozí zkušenosti s průvodcováním. Bylo pro mě potěšením ukázat našim zahraničním hostům právě tu část Krkonoš, kde jsem nyní doma. Zdejší krajina je velmi krásná a pestrá, a člověk se do ní lehce zamiluje. Věřím, že tato návštěva zanechá v paměti našich hostů mnoho vzpomínek a budou náš kraj doporučovat k návštěvě i ostatním ve svých zemích.
Víte, co hosty nejvíce zaujalo?
Během dvoudenního pobytu se naši hosté v Peci pod Sněžkou a ve Špindlerově Mlýně zúčastnili prohlídek různých typů ubytovacích zařízení. Zároveň měli možnost zde aktivně prožít čas, zapojili se do široké škály sportovních aktivit a poznali krásy Krkonošského národního parku. Navržený program byl nabitý a rozmanitý a naše hosty velmi nadchl. Mezi nezapomenutelné okamžiky patřil krátký sjezd na koloběžkách z Pece pod Sněžkou, adrenalinový sjezd tobogánem na Stezce v korunách stromů v Janských Lázních a ochutnávka místního piva Sněžka v Peckém minipivovaru. Všichni si svůj pobyt v Krkonoších moc užili.
Katarína Minárik vedoucí oddělení produktového managementu a regionální spolupráce
Byla jste členem nejužšího organizačního výboru, jak probíhaly přípravné práce?
Vzhledem k náročnosti akce tohoto formátu probíhaly přípravné práce již od léta roku 2023. V prvním kroku bylo potřebné vybrat konkrétní venue pro konání workshopu a hotel pro ubytování pozvaných hostů prostřednictvím podlimitního výběrového řízení. Následně se přípravy rozpadly do několika dílčích aktivit – akvizici zahraničních touroperátorů a novinářů zajišťovali ředitelé zahraničních zastoupení CzechTourism, komunikace s českými subjekty a správa dedikovaného webu k akci probíhala přes centrálu CzechTourism v Praze. Královéhradecká krajská centrála cestovního ruchu připravovala společně s DMO programy studijních cest, společně s městem Hradec Králové jsme vybírali venues a doprovodné programy pro 2 networkingové večery. Spolupracovali jsme také při přípravě brandingu na míru a medializaci celé události. Průběžně jsme uskutečnili několik společných online/offline setkání, na kterých jsme konzultovali aktuální stav příprav a další postupy.
Jak se tato akce dostala do Hradce Králové, respektive do Královéhradeckého kraje?
O konání 7. ročníku akce ve městě Hradec Králové rozhodla agentura CzechTourism na základě velkého zájmu Královéhradecké krajské centrály cestovního ruchu přivést tuto akci do jejich kraje. Centrála nám na společné schůzce na jaře 2023 odprezentovala konkrétní představu i s několika možnostmi programů studijních cest v regionu. Zároveň byla takto akce od začátku velmi pozitivně vnímána a podporována samotným krajem a magistrátem města Hradec Králové, což nás přesvědčilo o rozhodnutí uspořádat Czechia Travel Trade Day právě v Královéhradeckém kraji.
Anna Nováková Hradec Králové Region Convention Bureau
Byla jste členem nejužšího organizačního výboru, jak probíhaly přípravné práce?
Pro mě i kolegy, kteří mi s organizací pomáhali to byla obrovská životní zkušenost. Celá akce se připravovala defacto rok dopředu a na celém konceptu jsme spolupracovali s mnoha aktéry cestovního ruchu z kraje, a to především na přípravě pretours a společenských večerech. Při takovémto počtu osob musíte myslet i na ty nejmenší detaily, například zda je všude možná platba kartou nebo zda si budou moct nákupčí pohodlně odskočit na toaletu. Bylo třeba programy umět upravit (občas i za pochodu) a přizpůsobit trhům, které se na ně přihlásily. Určitě nás to všechny ovšem posunulo dopředu a této zkušenosti si vážíme.
Jak se tato akce dostala do Hradce Králové, respektive do Královéhradeckého kraje?
Zamlouvala se nám myšlenka oslovit zástupce zahraničních agentur a cestovních kanceláří s větším dopadem, než se tomu děje na veletrzích cestovního ruchu. Akce tohoto formátu, kde bychom měli možnost plošného pokrytí se v ČR koná jediná, proto jsme vypracovali BID book a vydali se s ním do Prahy, kde jsme ho v agentuře CzechTourism představili. Podobné představení proběhlo i v rámci Královéhradeckého kraje a města Hradec Králové. Všechny strany vnímaly tuto akci nejen jako přínos pro kraj, ale díky naší nabídce i pro samotnou akci. Právě díky tomu jsme ji letos mohli hostit.